Maksutavat
Maksuturvan verkkomaksu

Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet
Voit maksaa tilauksen minkä tahansa suomalaisen pankin verkkomaksupainikkeen kautta. Kun käytössäsi on oman pankkisi antamat käyttäjätunnukset ja olet maksamassa nettiostoksiasi, siirryt verkkokauppamme sivuilta hetkeksi omaan pankkiisi ja maksat valitsemasi tuotteet suoraan omalta tililtäsi. Maksunsaajana näkyy Svea Payments Oy (tai aputoiminimemme Maksuturva Group Oy), joka huolehtii verkkokauppamme maksujenvälityksestä.

Yhteystiedot:

Svea Ekonomi Ab, filial i Finland
Mechelininkatu 1 A
00180 Helsinki
Puhelin: 09 4242 3092
Sähköposti: webpay@svea.fi
www.sveawebpay.fi

Korttimaksut (Visa, Visa Electron, Mastercard ja Business Eurocard)
Maksukortilla maksaminen verkkokaupassamme on vaivatonta ja turvallista. Korttimaksamisesta verkkokaupassamme huolehtii Svea Payments Oy yhteistyössä Checkout Finland Oy:n ja Bambora AB:n kanssa. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä. Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Svea Payments Oy:n tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Checkout Finland Oy:n toimesta.

Korttimaksut ja MobilePay (Visa, Visa Electron, Mastercard ja Business Eurocard)
Maksaminen verkkokaupassamme on vaivatonta ja turvallista. Korttimaksamisen ja MobilePay-maksamisen verkkokaupassamme tarjoaa Svea Payments Oy yhteistyössä Checkout Finland Oy:n ja Bambora AB:n kanssa. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä. Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Svea Payments Oy:n tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Checkout Finland Oy:n toimesta.

Maksaminen Pivo-sovelluksella
Verkkokaupassamme voi maksaa helposti ja turvallisesti mobiilissa Pivo-sovelluksella. Pivo-sovellusta voivat käyttää kaikkien pankkien asiakkaat. Mobiilikäytössä maksaessa Pivo-sovellus avautuu automaattisesti, selaimen kautta tietokoneella käytettäessä voit syöttää puhelinnumerosi sille varattuun kenttään, jonka jälkeen maksu hyväksytään Pivo-sovelluksessa tai puhelinnumeron perusteella valitussa muussa sovelluksessa. Maksu veloitetaan oletusarvoisesti pankkitililtä (OP:n asiakkaat) tai Pivo-sovellukseen tallennetulta kortilta (muiden pankkien asiakkaat).

Maksaminen Siirto-sovelluksella
Verkkokaupassamme voi maksaa helposti ja turvallisesti mobiilissa Siirto-sovelluksilla. Siirto on pankkirajat ylittävä, aivan uusi tapa tehdä verkkopankkimaksuja. Siirto-maksuja voi tehdä Nordean Siirto-sovelluksella, Pivolla sekä OP-mobiililla. Mobiilikäytössä maksaessa käyttämäsi Siirto-sovellus avautuu automaattisesti, selaimen kautta tietokoneella käytettäessä voit syöttää puhelinnumerosi sille varattuun kenttään, jonka jälkeen maksu hyväksytään Siirto-sovelluksessa tai puhelinnumeron perusteella valitussa muussa sovelluksessa. Maksu veloitetaan Siirto-sovellukseen tallennetulta pankkitililtä.

 

Maksaminen laskulla ja erämaksulla

Lasku

Svea Ekonomi tarjoaa sinulle helpon ja turvallisen tavan maksaa ostoksesi laskulla.

Valitessasi maksutavaksi Svea Ekonomin laskun saat aina vähintään 14 päivää maksuaikaa. Viivästyskorko on korkolain mukainen laillinen viivästyskorko eli 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Huomioithan myös, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias.

Avoimet laskusi näet Omat sivut -palvelusta.

Svea Ekonomin maksutapojen käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Hakija antaa luottoa hakiessaan suostumuksen sille, että muilta luotonantajilta saatavia tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n kuluttajaluottotietojen kyselyjärjestelmästä. Tarkistamme lisäksi hakijan luottotiedot. Kielteisen luottopäätöksen saaneella asiakkaalla on oikeus hakea uutta luottopäätöstä toimittamiaan lisätietoja vastaan ottamalla yhteyttä Svea Ekonomin asiakaspalveluun.

Laskun maksaminen pienemmissä erissä

Ostoluotto on kertaluotto, jolla voit jakaa laskusi sinulle sopiviin kuukausieriin. Mikäli haluat maksaa laskusi pienemmissä erissä, sinun tulee tutustua laskun yhteydessä saamiisi ostoluoton ehtoihin ja hyväksyä ne allekirjoituksellasi. Tämän jälkeen voit maksaa vähintään laskulla ilmoitetun minimierän. Voit maksaa ostoluoton milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Voit tutustua luoton ehtoihin täältä: Ostoluoton yleiset ehdot ja Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot
 

Erämaksu

Svea Ekonomin erämaksu on kertaluotto, jolla voit valita haluamasi maksuajan kaupassa tarjotuista vaihtoehdoista. Huomioithan, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias.

Avoimet luottosi näet Omat sivut -palvelusta.

Voit tutustua luoton ehtoihin täältä: Erämaksuluoton yleiset ehdot ja Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

Svea Ekonomin maksutapojen käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Hakija antaa luottoa hakiessaan suostumuksen sille, että muilta luotonantajilta saatavia tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n kuluttajaluottotietojen kyselyjärjestelmästä. Tarkistamme lisäksi hakijan luottotiedot. Kielteisen luottopäätöksen saaneella asiakkaalla on oikeus hakea uutta luottopäätöstä toimittamiaan lisätietoja vastaan ottamalla yhteyttä Svea Ekonomin asiakaspalveluun.

Yhteystiedot ja asiakaspalvelu

Mikäli sinulla on kysymyksiä laskutukseen liittyen, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme puh. 09 4242 3330 (ma-to 8-18, pe 8-17) tai yhteydenottolomakkeen kautta.

Avoimet luottosi näet myös Omat sivut -palvelusta.

Svea Ekonomi noudattaa toiminnassaan henkilötietolakia. Lue tietosuojaselosteemme täältä. Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat Svea Ekonomin sivuilta sekä Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta.

Svea Ekonomi / Maksuratkaisut
Mechelininkatu 1a
00180 Helsinki
www.sveapayments.fi

Palautusten ja peruutusten käsittely

Kun palautat ostoksesi kauppiaan antamien ohjeiden mukaisesti, tieto palautuksestasi välittyy Collector Bankille automaattisesti eikä sinun tarvitse tehdä mitään. Jos palautat osan ostoksistasi, voit vähentää palautuksen euromäärän saamasi laskun loppusummasta. Erämaksun tapauksessa palautuksesi suuruinen summa vähennetään automaattisesti erämaksusuunnitelmasi viimeisiltä eriltä. Näin saat siis hoidettua luoton sovittua nopeammin.

Jos olet jo ehtinyt maksaa laskun, mutta palautat tuotteen, toimita henkilö- ja tiliyhteystietosi maksun palauttamiseksi sähköpostitse osoitteeseen rahanpalautus@collectorpayments.com, otsikolla Collector Payments Finland Oy/suorituksen palautus.

Henkilötiedot ja luottopäätös

 Laskuun ja erämaksuun tarvittavaa luottopäätöstä varten sinulta pyydetään henkilötietojasi. Tiedot välitetään tietoturvallisella SLL-/TLS-suojatulla yhteydellä. Luotonmyöntäjä Collector Payments Finland Oy varmistaa henkilö- ja osoitetietojesi oikeellisuuden väestötietojärjestelmästä sekä tarkistaa luottotietorekisteristä, onko sinulla maksuhäiriömerkintöjä. Saamaasi luottopäätökseen vaikuttaa myös mahdollinen historiasi Collector Bankin asiakkaana. Jos saat kielteisen luottopäätöksen, voit kysyä tarkemmin sen perusteluista Collector Bankin asiakaspalvelusta. Antamasi henkilötunnus tai luottopäätöstiedot eivät tallennu kauppiaan asiakastietorekisteriin.

Maksutapaa käyttäessäsi henkilöllisyytesi voidaan varmentaa pankkitunnuksillasi tupas-varmennepalvelun avulla. Varmennepalvelussa käytettävissäsi ovat pankeista Osuuspankki, Nordea, DanskeBank, Handelsbanken, Aktia, Säästöpankki, POP Pankki, Oma Säästöpankki, S-pankki sekä Ålandsbanken. Asiointi on mahdollista myös mobiilivarmennetta käyttämällä.

Luottoehdot

Laskun ja kertaluoton myöntäjä sekä käsiteltävien henkilötietojen rekisterinpitäjä on Collector Payments Finland Py, PL 79, 00101 Helsinki. Myönteisen luottopäätöksen jälkeen lasku tai kertaluotto siirtyy Collector Payments AB:lle. Lisätietoja, muun muassa vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin löydät osoitteesta bill.collectorpayments.fi.

Voit tutustua laskun ja erämaksun yleisiin luottoehtoihin ja tallentaa ne itsellesi oheisesta linkistä: yleiset luottoehdot.
Katso myös: vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot.

Maksaminen Pivo-sovelluksella

Verkkokaupassamme voi maksaa helposti ja turvallisesti mobiilissa Pivo-sovelluksella. Pivo-sovellusta voivat käyttää kaikkien pankkien asiakkaat. Mobiilikäytössä maksaessa Pivo-sovellus avautuu automaattisesti, selaimen kautta tietokoneella käytettäessä voit syöttää puhelinnumerosi sille varattuun kenttään, jonka jälkeen maksu hyväksytään Pivo-sovelluksessa tai puhelinnumeron perusteella valitussa muussa sovelluksessa. Maksu veloitetaan oletusarvoisesti pankkitililtä (OP:n asiakkaat) tai Pivo-sovellukseen tallennetulta kortilta (muiden pankkien asiakkaat).

Pivo- käyttäjä voi myös hakea Pivo-maksuaikaa applikaation kautta. Pivo- maksuaika on 1000 euron luotto, jolla voi maksaa Pivo-sovelluksen kautta. Luottopäätöksen Pivo- käyttäjä saa heti ja luoton myöntää Arvato Finance. Pivon maksuaika on korotonta keskimäärin 30 päivää, ja ostaja saa laskun suoraan sähköpostiinsa. Maksuajan voi myös pilkkoa pienempiin eriin.

Maksunvälittäjän yhteystiedot:
Maksuturva Group Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Mechelininkatu 1 A
00180 HELSINKI
Puhelin: +358 (0)9 4241 7040
Sähköposti: asiakaspalvelu@maksuturva.fi
www.maksuturva.fi

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Lisäksi saat Maksuturva Group Oy:n maksuvahvistusviestin. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.